Alle Bijbelboeken

Alle Bijbelboeken van het Oude en Nieuwe Testament en de volgorde daarvan vind je op deze pagina.

Binnen handbereik

Wat zijn alle Bijbelboeken?

De Bijbel bestaat uit 66 losse boeken/brieven die volgens 2 Timotheüs 3:16 door de God van de Bijbel geïnspireerd zijn. D.w.z. dat God d.m.v. de Heilige Geest elk van de 40 schrijvers over een periode van 1.500 jaar de woorden gegeven heeft om op te schrijven. D.m.v. dit proces heeft God de menselijke persoonlijkheid, levenservaring, cultureel achtergrond, opleiding e.d. niet buiten beschouwing gelaten. God heeft ‘gewone’ mensen van vlees en bloed bereid gevonden om Zijn liefde, genade en reddingsplan vast te leggen zodat deze door de millennia heen aan alle mensen bekend gemaakt zou kunnen worden.

De 66 bijbelboeken zijn verdeeld in twee testamenten; het Oude Testament en het Nieuwe Testament. Mocht je de Bijbel nog nooit eerder gelezen te hebben, begin dan niet met Genesis (wat heel logisch lijkt), maar begin met het Evangelie van Johannes. Dit is het vierde boek in het Nieuwe Testament. De reden hiervoor is omdat Johannes in zijn Evangelie aangeeft dat hij het geschreven heeft met de bedoeling dat je gelooft dat Jezus de Christus is, de Zoon van God, en dat je door te geloven (eeuwig) leven hebt in Hem.

De volgorde van de Bijbelboeken

Als je verder scrollt op deze pagina vind je de volgorde van de Bijbelboeken van het oude en nieuwe testament. Om je te helpen om de namen van alle Bijbelboeken uit je hoofd te leren kennen, kun je gebruikmaken van dit hulpmiddel!

Dat de Bijbel zegt over zichzelf dat het het Woord van God is, kan nog steeds veel vragen en twijfels bij je oproepen. Dat begrijpen we heel goed.  Daarom hebben we op onze levensvragen pagina nog veel meer antwoorden op vragen waar je misschien mee zit.

Welkom

Hoe kunnen wij jou helpen?

Ik ben benieuwd naar het christelijke geloof

Vraag je je af of er meer is? Twijfel je over het bestaan van een God of heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof? We helpen je graag in de zoektocht naar de waarheid.

Ik wil meer weten over Calvary Chapel

Ben je op zoek naar een nieuw kerkelijk thuis en wil je weten waar Calvary Chapel voor staat? We nodigen je van harte uit aankomende zondag. Via onderstaande knop kun je alvast lezen wie we zijn.

Ik wil de Bijbel beter leren begrijpen

Vaak zeggen christenen dat wanneer zij de Bijbel lezen, het niet (echt) snappen. De vraag is dan, hoe kun je de Bijbel lezen om het te kunnen begrijpen? We helpen je graag het Woord beter te begrijpen.

Oude Testament

De volgorde van de boeken van het Oude Testament

We hebben het gemakkelijk gemaakt om alle beschikbare preken over dat specifieke bijbelboek uit ons prekenarchief te bekijken. Je hoeft hiervoor alleen maar op de naam van het boek te klikken!

Pentateuch
Historische boeken
Poëtische en wijsheidsboeken
Grote profeten
Kleine profeten

 

Nieuwe Testament

De volgorde van de boeken van het Nieuwe Testament

We hebben het gemakkelijk gemaakt om alle beschikbare preken over dat specifieke bijbelboek uit ons prekenarchief te bekijken. Je hoeft hiervoor alleen maar op de naam van het boek te klikken!

Evangeliën
Historisch boek
Brieven van Apostelen
Profetie

Heb je een vraag?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Naam