God draagt je, in elke situatie

God draagt je, in elke situatie

“Want Hij zal voor u Zijn engelen bevel geven dat zij u bewaren op al uw wegen. Zij zullen u op de handen dragen, zodat u uw voet aan geen steen stoot. Op de felle leeuw en de adder zult u trappen, u zult de jonge leeuw en de slang vertrappen.” (Psalm 91:11-13) Deze prachtige psalm gaat verder met een prachtig stuk, een belofte van God: God draagt je. Dat is Zijn belofte en God houdt Zich altijd aan Zijn Woord.

Dragen

God belooft dat Hij Zijn engelen in zal zetten om Zijn kinderen te dragen, te leiden, te beschermen. Zoals in de rest van de psalm is dit geen belofte dat christenen nooit iets vervelends zal overkomen, maar we zullen de eeuwige gevolgen van dingen op aarde niet meemaken. Dat is Gods liefde in actie richting Zijn kinderen, dat is hoeveel Hij van Zijn kinderen houdt. Engelen zijn bezig om jou en mij te beschermen van zaken, wat een genade.

God draagt ons, via Zijn engelen. Wat een prachtig beeld van de perfecte Vader Die Zijn kinderen dichtbij houdt, die voor hen zorgt en om hen geeft. God draagt Zijn kinderen, in en door elke situatie; of we het doorhebben of niet. Hij is bij je, Hij draagt je, Hij zorgt voor je.

God draagt, dat wist Jezus

Jezus Christus is ons voorbeeld in alles, Hij werd door de satan verleid met deze woorden, uit deze psalm (Lukas 4). Satan deed daar wat hij altijd doet, het Woord van God misbruiken voor zijn eigen doeleinden. Hij citeerde een deel van de tekst, niet alles; hij verdraaide de tekst om het iets te laten zeggen dat niet klopt. Satan zei dat Jezus van de tempel kon springen en dat engelen Hem zouden opvangen. Dat is niet wat de tekst zegt, maar wel wat satan er van maakt.

Dat is precies wat hij in deze tijd ook doet, deze tijd van onzekerheid, angst, vragen, etc. Hij verdraait zaken uit Gods Woord, waardoor mensen tot foute conclusies komen. Jezus was het namelijk niet eens met wat satan zei vanuit de tekst: “U zult de Heere, uw God, niet verzoeken” (Lukas 4:12). Jezus wist dat God bij Hem was, ook in de honger, ook in de dorst, ook in de verleiding. Jezus wist dat God Hem droeg en Hij gebruikte Gods Woord om de vijand te verslaan. Hij gebruikte Gods Woord om Zich aan vast te houden.

Hij is bij jou

God draagt jou, als je Zijn kind bent. Als je Zijn kind bent is Hij overal bij. Hij is niet blij met alles waar Hij bij is, maar wij hebben een vrije wil van Hem gekregen. In die vrije wil maken mensen keuzes waar Hij niet blij van wordt. De vraag is of wij onze vrije wil aan Hem willen geven en door Hem geleid willen worden. Jezus deed alleen wat de Vader Hem vertelde (Johannes 5:19), dat is ons voorbeeld. Jezus werd gedragen door God, zo ook jij en ik als we in Hem geloven.

Dat is nog eens hoop, dat is nog eens zekerheid in deze tijd. Wat er ook komt, uiteindelijk zal geloof in Jezus, zoals de Bijbel omschrijft, eeuwig leven opleveren. Geloof zal opleveren dat je op de vijand, de felle leeuw en adder (Psalm 91:11-13) trapt; want Jezus is overwinnaar. Dat is onze hoop, eeuwige hoop. Dat is onze zekerheid, eeuwige zekerheid. God draagt, dat geeft rust.

Voor vragen of opmerkingen kan je altijd contact met ons opnemen.